Prioritou sú klienti a ľudský prístup.
Každý z nás už má skúsenosti s roznymi typmi služieb, či už v gastronómii, predajni s obuvou, autoservise a podobne. Pevne verím, že už každý z nás natrafil na dobrého/zlého čašníka, dobrého/zlého predavača alebo dobrého/zlého automechanika…
Prečo s tým začínam? Každý z nás chce dostať za svoje peniaze čo najlepšiu službu, ale ako sa k nej dostať? Existuje nejaký sposob ako si vybrať správne tú či inú prevádzku alebo službu? Existuje, sú to vždy referencie – odporúčania. Takisto aj Vy, ale aj ja, by sme neodporučili našim priateľom, známym, či neznámym zlú službu/prevádzku.
Takisto to funguje aj vo sfére realít, len podľa mňa s tým rozdielom, že tu si treba vyberať makléra oveľa dokladnejšie a „dať si na čas“. Za celý život sa totiž vačšina z nás sťahuje menej krát ako obeduje v reštaurácii, alebo si kupuje topánky. Nehovoriac o tom, že u vačšiny z nás sa jedná o celoživotné úspory alebo zadĺženie sa v banke na nie zrovna krátku dobu.
Takže ako si správne vybrať? Vyberajte si vždy na základe referencií. V dnešnej dobe si schopní makléri vedú zoznam referencií alebo ich majú zverejnené na svojej web stranke(takisto ako aj my vo chcemebyvat).
Samozrejme, jedna referencia na makléra, či kanceláriu, Vám toho veľa nenapovie. Na druhej strane makléri, ktorí sú etablovaní na trhu, tých referencií budú mať viacero(veľa).
Či Vám bude nakoniec vyhovovať maklér, ktorého ste si vybrali na základe referencií, Vám nikto zaručiť nemože. Na druhej strane, takýto máklér stojí určite za Váš čas na úvodnom stretnutí.
U mňa sú vždy prioritou klienti a ľudský prístup k ich potrebám. Ak sú totiž klienti na konci obchodu spokojní, verte, radi Vám napíšu referenciu.
Radovan Horský – www.chcemebyvat.sk